فشرده سازی تصویر دوربین مداربسته H265
نوشته شده توسط : soraya

تاریخچه فشرده سازی تصویر دوربین مداربسته H264

دراین مقاله جهت آشنایی شما کاربران گرامی توضیحاتی در مورد دوربین مداربسته H265 و دوربین مداربسته H264 ارائه می‌گردد.

همانگونه که اشاره گردید با اختراع دوربین مداربسته  نیازهای جنبی این دوربین‌ها چالشی برای تولید و ابداع فناوری‌های نوین گردید. به طور خلاصه در ابتدای تولید دوربین مداربسته  بحث ذخیره سازی اطلاعات دوربین‌ها بسیار مهم بود و ذخیره سازی اطلاعات بر روی کاست انجام می‌شد و برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته  از فرمت‌های MPEG استفاده می‌گردید. و با کمی پیشرفت تکنولوژی هارد، با مقدار مشخص اطلاعات بر روی خود به بازار آمد، اما به دلیل حجم بالای دیتا ذخیره شده در فضای هارد دیسک درون DVR و NVR کاربران را از لحاظ مدت زمان ذخیره دچار مشکل می‌نمود. و کاربر زمان زیادی از تصاویر خود را در اختیار نداشت.

می‌توان گفت با پیشرفت تکنولوژی ذخیره سازی تصاویر، فرمت دوربین مداربسته H264 و دوربین مداربسته H265 وارد بازار شد که تحول شگفت انگیزی در ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته ایجاد نمود.

موضوع: هزینه نصب دوربین مداربسته « شرکت دوربین مداربسته تارا الکترونیک

دوربین مداربسته H264

فرمت دوربین مداربسته H264 باعث گردید حجم ذخیره سازی نسبت به فرمت‌های قدیمی ذخیره سازی تا حدود 50 درصد کمتر فضای هارد دیسک را بدون اینکه باعث افت کیفیت تصویر گردد را ارتقا دهد که به همین منظور این تکنولوژی جایگزین فرمت‌های قدیمی در تولید دوربین مداربسته گردید.

دوربین مداربسته H265

مولفه های موثری در کیفیت تصویر که رابطه مستقیم با حجم اشغال شده در فضای هارد دیسک را دارند عبارت‌اند از: نرخ بیت، رزولیشن، تعداد فریم‌های تصویر و ....

نحوه کارایی دوربین مداربسته H264 و دوربین مداربسته H265

 با پایین اوردن این مولفه ها می‌توان حجم فایل‌های ذخیره شده را کاهش داد که با این روش کیفیت تصاویر نیز پایین می ایند و این روش را نمی‌توان جایگزین مناسبی دانست. ولی در سیستم دوربین مداربسته  H264 روش کار به صورت ذیل می‌باشد.

دوربین مداربسته|قیمت دوربین مداربسته ارزان برای منزل

در سیستم دوربین مداربسته H264، ابتدا تصاویر به صورت پشت سر هم قرار گرفته شده و با یک دیگر مقایسه می‌شوند این مقایسه به این صورت است که وضعیت تمامی پیکسل‌های تشکیل دهنده تصویر بررسی شده و اگر تغییری ایجاد شده باشد (حرکت یا بالا و پایین رفتن میزان نور) تصاویر جدید ذخیره می‌شوند، این ذخیره تصویر به این معنی است که فقط قسمت‌هایی که دچار تغییر شده‌اند ذخیره می‌شوند و مابقی تصاویر که دچار تغییر نشده‌اند از تصویر قبلی باقی می‌مانند.

منبع: انواع دوربین





:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: